İş Kazalarına Neden Olma
İş Güvenliği Önlemlerini Al
Hızlı Erişim
Copyright © 2022 All rights reserved.
Endüstri ürünleri tasarımı veya endüstriyel tasarım seri üretim için tüketici ihtiyaç ve sorunlarna yönelik, estetik, yaratıcılık, teknik avantaj, işlevsellik, ergonomi, malzeme bilgisi, pazarlanabilirlik, üretim yöntemleri, ve olanakları gibi çeşitli kriterleri gözeterek, yeni ve güncel ürünler tasarlamaktır.
Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından “Bir ürünün tümünün veya bir parçasının, veya ürün üzerindeki bir süslemenin; çizgi, şekil, biçim, renk, doku, malzeme veya esneklik gibi insan duyuları ile algılanan çeşitli unsur veya özelliklerinin oluşturduğu bütünü ifade eder.” şeklinde tanımlamıştır.
Endüstriyel tasarım, bir ürünün bütününün ya da bir kısmının çizgi, şekil, renk, biçim, doku, malzemenin esnekliği veya süslemesi gibi insan duyuları ile algılanabilen çeşitli unsur veya özelliklerin oluşturduğu görünümdür.
Günümüzde rekabet aracı olarak kullanılan endüstriyel tasarım, markaların müşterilerini etkilemek için yaratıcılık ve son teknolojik ekipmanları birleştirmesi ile gerçekleşiyor. İmaj oluşturma ve tasarım yapma rakipleri geride bırakmak için bir anahtar oluyor.
Bütün özellikleri ve kullanım şartları aynı olan, aynı verimde ve kalitede görülen iki ürün arasında müşterinin tercih yapmasını sağlayacak etmen olarak karşımıza tasarım çıkar. Kreatif olmak ve etkileyicilik önemlidir.
Müşterilerin önce markaya sonra da ürünün tasarımına göre satın almaya karar verdikleri düşünülürse pazarlamanın en etkili aracı olarak endüstriyel tasarım gözümüze çarpacaktır.
Tasarım ambalajlarda, desenlerde, kumaşlarda, konfeksiyon modellerinde, mobilyalarda, makine ve araç tasarımlarında, araçların yedek parçalarında farklılığa dayanır. Bu nedenle tescil yaptırılarak koruma altına alınmalıdır. Ticari faaliyetler olarak görülen bu işlemlerde rakiplerinize göre hareket etmeniz gerekir. Seçilen olmak için, müşteri memnuniyeti ön plana çıkar. Müşteri, memnun olacağı firmayı seçer. Bunun için de öncelikle firmanın sunduğu üründen memnun kalması ve beğenmesi gerekir. Doğal olarak görünümü, tasarımı, işlevi ve ekonomik değeriyle beğendiği bir ürüne yönelecektir. Beğenilmeyen bir ürünün, satış sonrası hizmetlerinin iyi ve yeterli olması, ürünün beğenilmesi için yeterli olmayacaktır.
Bu nedenlerle, müşteri memnuniyetini sağlamak için tanıtımın önemini kavramış rakipler, reklamlarında ürün imajını, marka ve tasarım ile öne çıkarmaktadırlar.
Bir tasarımın hukuki korunmasının sağlanması için bazı unsurları içermesi gerekir.
1.Yenilik
2. Ayırt edici nitelik
3. Ürün veya ürün parçası
4. İnsan duyuları ile algılanabilen görünüm